بررسي ارتباط دو مضمون تركيب و تخريب در آثار ديويد هاكني
هدف از اين پايان نامه بررسي ارتباط دو مضمون تركيب و تخريب در آثار ديويد هاكني مي باشد
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 90 |
حجم | 1 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | doc |
دسته بندي | هنر و گرافيك |
توضيحات كامل
دانلود پايان نامه رشته هنر
بررسي ارتباط دو مضمون تركيب و تخريب در آثار ديويد هاكني
چكيده:
ديويد هاكني ( David Hockney) (زاده ۹ ژوئيه ۱۹۳۷) نقاش، طراح، چاپگر، عكاس انگليسي و يكي از مهمترين پيشگامان جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ است.هاكني به سبب نوجويي پيگير، تنوع و تناقض آثارش يكي از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهههاي اخير به شمار ميآيد. او همچنين يك محقق در زمينه هنر ميباشد.ديويد هاكني از جمله نقاشاني است كه طبيعت را خيلي خوب ميشناسد و در مسير كارش گزينشهاي هنرمندانهاي از آن بروز ميدهد.تركيببنديهاي موجز و خوشفرم و در عين حال ساده نشانگر اين ميباشد.
اين پايان نامه مشخصه ها و تحليل آثار ديويد هاكني با تاكيد بر وفاداري به طبيعت و درگير شدن با آن را مورد بررسي قرار مي دهد.
كلمات كليدي:
ديويد هاكني
تحليل آثار ديويد هاكني
ويژگيهاي آثار ديويد هاكني
مقدمه:
در فصل اول قبل از هر چيز به شرايط دنياي نو در عصر حاضر اشاره شده است و چون ديويد هاكني در دوراني زندگي كرده كه مدرنيسم و پستمدرنيسم حاكم بوده، به تعاريفي از اين دو واژه پرداخته شده.درك نوين هاكني از هنر نقاشي نشان از اين دارد كه وي مدرنيسم و در واقع شرايط دنياي نو را در زمان و مكان خود يافته است. با اينكه آن بنيان حسي و زيبايي شناسانهاي كه پايه و اساس مدرنيسم است در كار وي وجود دارد اما از طرفي آن جنبه عصيان و تقابل كه مدرنيسم با سنت دارد و هر نوع گرايش به سنت را رد ميكند، هاكني در آثارش راه ميدهد البته اين كنش از سوي وي آگاهانه است.
در واقع همانطور كه نقاشان پستمدرن سنت را از جهان هنري خود حذف نميكنند و برگشتي متناسب با زمان و مكان و عمدتاً فني و متريالي با سنت دارند (نه ساختاري)، از اين زاويه ديويد هاكني هم مستثنا نيست ـ مشعوف بودن هاكني به جنبههاي جالب جهان محسوس و بويژه تكنيكهاي اين هنرمند از جمله شباهتهاي اجرايي وي از اين نظر همچون نقاشان رنسانس پيشين كه با تكنيك «تمپرا» كار ميكردند مانند «پيرو دلا فرانچسكا» برخورد خلاقانه هاكني را با مقوله پستمدرن در زمان خود نشان ميدهد.
در فصل دوم به اين نكته اشاره شده كه در ميان طراحان معاصر كمتر طراحي است كه در زمينه طراحي و حتي تصويرسازي به اندازه ديويد هاكني كار كرده باشد. همچنين به توضيح در مورد خاصيتهاي عناصر بصري از جمله خط ـ سطح و بافت و ريتم و ... پرداخته شده كه به طرز فوقالعادهاي در كارهاي هاكني ميبينيم. همچنين گزينشهايي كه خاص نگاه هاكني است.شايد در نگاه اوليه و ظاهر بعضي از طراحيها و نقاشيهاي هاكني طبيعتگرايانه و يا رئاليستي (به عنوان يك سبك نه يك روش عام هنري) به نظر بيايد اما با كمي تعمق متوجه ساماندهي دقيق و چند بعدي در آن، در يك وحدت كلي ميشويم.
در فصل سوم به اين مهم دست مييابيم كه هاكني در ارتباط با طراحي صحنه و نقاشي چقدر نوآوري كرده مثلاً يك صحنه از واقعيت را كه همه به راحتي از كنارش ميگذرند او با طرز فوقالعاده و زيبايي در آن دخل و تصرف ميكند و آن را به تصوير ميكشد. به بيان ديگر با چيدمان جديدي از فيگور و اشياء در تركيببندي تفسير جديدي را از انسانها و محيط پيرامونشان ميكند.
فهرست مطالب
چكيده
مقدمه
فصل اول:ديويد هاكني و ويژگيهاي كلي دوران وي 3
مدرنيسم و مسائل تازه 3
پستمدرنيسم 18
فصل دوم:واقعيت و تأثير آن بر آثار ديويد هاكني 25
عملكرد خط در طراحي 35
كشيدن يك خط، ديدن يك خط 35
حركت بصري 36
ارزيابي حركت 39
خطوط محيطي و حركت 44
فصل سوم:هاكني و كاوش در بيان هنري 50
نقاشي و عكاسي از زبان هاكني 59
هاكني و ابداع و نوآوري 62
هاكني و طراحي صحنه 71
فلوت سحرآميز از زبان ديويد هاكني: 75
نتيجهگيري: 87
فهرست منابع و مآخذ: 89
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود
بررسي ارتباط دو مضمون تركيب و تخريب در آثار ديويد هاكني
هدف از اين پايان نامه بررسي ارتباط دو مضمون تركيب و تخريب در آثار ديويد هاكني مي باشد
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 90 |
حجم | 1 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | doc |
دسته بندي | هنر و گرافيك |
توضيحات كامل
دانلود پايان نامه رشته هنر
بررسي ارتباط دو مضمون تركيب و تخريب در آثار ديويد هاكني
چكيده:
ديويد هاكني ( David Hockney) (زاده ۹ ژوئيه ۱۹۳۷) نقاش، طراح، چاپگر، عكاس انگليسي و يكي از مهمترين پيشگامان جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ است.هاكني به سبب نوجويي پيگير، تنوع و تناقض آثارش يكي از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهههاي اخير به شمار ميآيد. او همچنين يك محقق در زمينه هنر ميباشد.ديويد هاكني از جمله نقاشاني است كه طبيعت را خيلي خوب ميشناسد و در مسير كارش گزينشهاي هنرمندانهاي از آن بروز ميدهد.تركيببنديهاي موجز و خوشفرم و در عين حال ساده نشانگر اين ميباشد.
اين پايان نامه مشخصه ها و تحليل آثار ديويد هاكني با تاكيد بر وفاداري به طبيعت و درگير شدن با آن را مورد بررسي قرار مي دهد.
كلمات كليدي:
ديويد هاكني
تحليل آثار ديويد هاكني
ويژگيهاي آثار ديويد هاكني
مقدمه:
در فصل اول قبل از هر چيز به شرايط دنياي نو در عصر حاضر اشاره شده است و چون ديويد هاكني در دوراني زندگي كرده كه مدرنيسم و پستمدرنيسم حاكم بوده، به تعاريفي از اين دو واژه پرداخته شده.درك نوين هاكني از هنر نقاشي نشان از اين دارد كه وي مدرنيسم و در واقع شرايط دنياي نو را در زمان و مكان خود يافته است. با اينكه آن بنيان حسي و زيبايي شناسانهاي كه پايه و اساس مدرنيسم است در كار وي وجود دارد اما از طرفي آن جنبه عصيان و تقابل كه مدرنيسم با سنت دارد و هر نوع گرايش به سنت را رد ميكند، هاكني در آثارش راه ميدهد البته اين كنش از سوي وي آگاهانه است.
در واقع همانطور كه نقاشان پستمدرن سنت را از جهان هنري خود حذف نميكنند و برگشتي متناسب با زمان و مكان و عمدتاً فني و متريالي با سنت دارند (نه ساختاري)، از اين زاويه ديويد هاكني هم مستثنا نيست ـ مشعوف بودن هاكني به جنبههاي جالب جهان محسوس و بويژه تكنيكهاي اين هنرمند از جمله شباهتهاي اجرايي وي از اين نظر همچون نقاشان رنسانس پيشين كه با تكنيك «تمپرا» كار ميكردند مانند «پيرو دلا فرانچسكا» برخورد خلاقانه هاكني را با مقوله پستمدرن در زمان خود نشان ميدهد.
در فصل دوم به اين نكته اشاره شده كه در ميان طراحان معاصر كمتر طراحي است كه در زمينه طراحي و حتي تصويرسازي به اندازه ديويد هاكني كار كرده باشد. همچنين به توضيح در مورد خاصيتهاي عناصر بصري از جمله خط ـ سطح و بافت و ريتم و ... پرداخته شده كه به طرز فوقالعادهاي در كارهاي هاكني ميبينيم. همچنين گزينشهايي كه خاص نگاه هاكني است.شايد در نگاه اوليه و ظاهر بعضي از طراحيها و نقاشيهاي هاكني طبيعتگرايانه و يا رئاليستي (به عنوان يك سبك نه يك روش عام هنري) به نظر بيايد اما با كمي تعمق متوجه ساماندهي دقيق و چند بعدي در آن، در يك وحدت كلي ميشويم.
در فصل سوم به اين مهم دست مييابيم كه هاكني در ارتباط با طراحي صحنه و نقاشي چقدر نوآوري كرده مثلاً يك صحنه از واقعيت را كه همه به راحتي از كنارش ميگذرند او با طرز فوقالعاده و زيبايي در آن دخل و تصرف ميكند و آن را به تصوير ميكشد. به بيان ديگر با چيدمان جديدي از فيگور و اشياء در تركيببندي تفسير جديدي را از انسانها و محيط پيرامونشان ميكند.
فهرست مطالب
چكيده
مقدمه
فصل اول:ديويد هاكني و ويژگيهاي كلي دوران وي 3
مدرنيسم و مسائل تازه 3
پستمدرنيسم 18
فصل دوم:واقعيت و تأثير آن بر آثار ديويد هاكني 25
عملكرد خط در طراحي 35
كشيدن يك خط، ديدن يك خط 35
حركت بصري 36
ارزيابي حركت 39
خطوط محيطي و حركت 44
فصل سوم:هاكني و كاوش در بيان هنري 50
نقاشي و عكاسي از زبان هاكني 59
هاكني و ابداع و نوآوري 62
هاكني و طراحي صحنه 71
فلوت سحرآميز از زبان ديويد هاكني: 75
نتيجهگيري: 87
فهرست منابع و مآخذ: 89
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود